Tarptautinis penkiolikmečių mokinių gebėjimų tyrimas PISA 2025
Informuojame, kad mūsų gimnazija yra atrinkta dalyvauti Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) vykdomame Tarptautiniame penkiolikmečių mokinių gebėjimų tyrime PISA 2025. Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip penkiolikmečiai bendrojo ugdymo ir profesinių mokyklų mokiniai pasirengę taikyti įgytus gamtamokslinio ir matematinio raštingumo, skaitymo gebėjimus ir žinias realaus gyvenimo situacijose, įvertinti tyrime dalyvaujančių šalių švietimo sistemų kontekstą iš mokinio ir mokyklos vadovo perspektyvų.
Svarbu pažymėti, kad pagal tarptautinius įsipareigojimus visi tyrimo metu surenkami mokyklos ir mokinio lygmens duomenys yra konfidencialūs. Vadovaujantis asmens duomenų apsaugos reikalavimais, nė vieno tyrime dalyvavusio asmens vardas, pavardė ir nė vienos mokyklos pavadinimas nebus atskleisti.
Tyrimas mūsų gimnazijoje organizuojamas 2025 m. balandžio 10 d.
Jei kyla klausimų dėl tyrimo organizavimo, maloniai kviečiame kreiptis į gimnazijos administraciją.
Pagarbiai direktorė, tyrimo koordinatorė
2025 m. yra vykdomas didžiausias pasaulyje EBPO organizacijos organizuojamas švietimo tyrimas PISA, kuriame dalyvauja ir Lietuva. Tai yra tarptautinis mokinių pasiekimų plačiąja prasme vertinimas, kuris padeda nustatyti tyrime dalyvaujančių šalių švietimo sistemų stipriąsias ir silpnąsias puses. Šiame tyrime 2025 m. dalyvauja 15-mečiai iš daugiau nei 95 šalių visame pasaulyje.
Dalyvavimas šiame tyrime yra labai svarbus dėl kelių priežasčių.
Pirma, mūsų šalies rezultatai PISA tyrimuose atspindi mūsų šalies švietimo sistemos kokybę ir padeda mums suprasti, kur galime tobulėti. Kuo daugiau mokinių dalyvaus, tuo tikslesni bus rezultatai, ir mes galėsime geriau atspindėti tikrąją situaciją. Tai padės mums priimti geresnius sprendimus dėl švietimo politikos ir užtikrinti, kad mūsų vaikai gautų geriausią įmanomą išsilavinimą.
Antra, dalyvavimas PISA tyrime yra naudinga patirtis patiems mokiniams. Jie turės galimybę susipažinti su tarptautinio lygio užduotimis, pamatyti, kaip jų žinios ir gebėjimai lyginasi su bendraamžiais iš kitų šalių. Tai gali būti puiki motyvacija siekti aukštesnių rezultatų ir tobulėti.
Norėtume akcentuoti ir tai, kad tyrime gali pasireikšti kiekvienas mokinys, nes taikomas adaptyvus testavimo modelis. Testavimo programa įvertina, kiek sėkmingai mokinys atlieka bazinės dalies užduotis ir atsižvelgdama į tai, paskiria kitas užduotis. Kai mokinys atlieka šias užduotis, testavimo programa atsižvelgdama į visų, įskaitant bazinės dalies, atliktų užduočių rezultatus paskiria likusias užduotis. Tai reiškia, kad mokiniai atlieka skirtingas užduotis ne tik dalyko prasme, bet ir užduočių sudėtingumo, sunkumo prasme. Užduotys yra įdomios, dažnai interaktyvios, orientuotos į mąstymą.
Taip pat atkreipiame Jūsų dėmesį, kad tyrimo metu renkama kontekstinė informacija iš mokyklų vadovų, mokytojų ir mokinių apie ugdymo procesą, mokyklos aplinką bei mokinių savijautą. Taigi tyrimas remiasi visuminiu požiūriu į mokinio ugdymą - tyrimo metu vertinamos ne tik mokinių akademinės žinios ir gebėjimai, bet ir tai, kaip mokiniai jaučiasi mokykloje, ką mano apie savo mokymąsi. Šių duomenų pagrindu atlikta analizė ypatingai svarbi ne tik švietimo politikai bet ir praktikai, mokinių ugdymui mokykloje, kadangi ji padeda dar geriau suprasti, atpažinti, o kartais atrasti ir netikėtas įžvalgas, kokie veiksniai yra svarbūs užtikrinant ugdymo kokybę kiekvienam mokiniui. Taigi mokinių nuomonė labai svarbi ir taip jie suteikia vertingos informacijos apie tai, kad mūsų mokyklose vyksta gerai, o ką reikia tobulinti ar net keisti.
Galiausiai, dalyvavimas PISA tyrimuose skatina pilietiškumą ir atsakomybę. Mūsų vaikai supras, kad jų pastangos ir rezultatai prisideda prie šalies gerovės ir padeda kurti geresnę ateitį visiems. Tai yra puiki proga ugdyti jų pilietiškumo jausmą ir atsakomybę už savo šalį.
Todėl kviečiu Jus, gerbiami tėveliai, skatinti savo vaikus dalyvauti PISA tyrime. Jų dalyvavimas yra svarbus ne tik mūsų švietimo sistemai, bet ir jų asmeniniam tobulėjimui bei pilietiškumo ugdymui.
Dėkoju už Jūsų dėmesį ir paramą.